Fotografia dla wielu z nas może wydawać się skomplikowana, ze względu na to, że jest mnóstwo różnych metod robienia zdjęć. Celem fotografii produktowej jest przedstawienie potencjalnemu klientowi informacji na temat produktu w pigułce. W tym artykule omówimy, na czym dokładnie polega fotografia produktowa i damy cenne wskazówki, jak zrobić dobre zdjęcie produktowe. 

Gdy robimy zakupy przez Internet, możemy natknąć się na setki zdjęć produktowych. Robienie tego typu zdjęć można podzielić na dwie kategorie: Still Life i Packshot. Omówimy niżej te zagadnienia nieco obszerniej ze względu na to, że możemy dzięki niej rozwinąć swoją sprzedaż internetową.

Fotografia produktowa w Krakowie – still life

Still life to rodzaj fotografii, który wymaga od fotografa pokazania zastosowania produktów w bardziej kreatywny sposób. Faktem jest, że duża ilość standardowych przedmiotów nie będzie prezentowała się bardzo korzystnie w tradycyjnym wydaniu. Zaprezentowanie klasycznych produktów w niezwykły sposób będzie wymagała od osoby robiącej zdjęcie pomysłu i odpowiedniej kreacji, które sprawią, że obiekt będzie atrakcyjny dla odbiorcy.

Należy pamiętać, że celem fotografii still life jest zachęcenie kupującego do wrzucenia produktu do koszyka. Dlatego można tu poeksperymentować, puszczając wodze fantazji. Ten rodzaj fotografii to przede wszystkim duża swoboda co do kompozycji przedmiotu. Pamiętajmy jednak, że głównym celem jest ekspozycja funkcji produktu oraz zaprezentowanie emocji. Przedmiot musi odzwierciedlać rzeczywistości, dlatego nie można przesadnie zmierzać w kierunku fikcji.

Co będzie lepsze Still life czy packshot? Fotografia produktowa Kraków

Przede wszystkim nie bójmy się eksperymentów! Polecamy zacząć swoją przygodę od przedmiotów, które mamy pod ręką. Skomponuj z nimi coś ciekawego – może to być filiżanka herbaty i stos książek, gdzie tematem przewodnim będzie zaprezentowanie porcelanowego naczynia. Osoba oglądająca to zdjęcie, będzie mogła przenieść się w swojej wyobraźni do cichego wieczoru w zaciszu swojego domu, gdzie usiądzie z filiżanką aromatycznej herbaty i ulubioną książką. To jest właśnie still life – fotografia mająca na celu pobudzenie emocji i wyobraźni.

Zdjęcia typu still life są wykorzystywane głównie w kampaniach reklamowych. Do zaprezentowania szczegółów produktów, zdecydowanie lepiej sprawdzi się packshot, który umożliwia pokazania każdego detalu w prostej formie. Dobrze zrobione zdjęcia typu still life może nieść ze sobą też te poboczne skojarzenia, np. nierealistyczne zestawienia przedmiotów, które są czasami śmieszne, a czasami wzbudzające mieszane emocje. Jednak przecież to wzbudzenie zainteresowania i emocji u widza jest celem każdej sztuki – w tym fotografii.  Polecamy dla początkujących tworzenie tego typu zdjęć, ponieważ jest w nich wiele pola do popisu. Można bawić się światłem i kompozycją, co może pomóc w opanowaniu niezbędnych do profesjonalnego fotografowania umiejętności aranżacyjnych.